2011. március 17., csütörtök

GYANUS LYUKKAMERA március 15



fáradtan, de jókedvvel hordozgattam a lyukkamerát a tömegben, lesve hogy megkapom-e amit kiagyaltam aznapra. igazad volt Erzsike, olyan mintha csibés doboz lenne azzal a csunya madzaggal átkötve és persze a hónom alá sem vehetem mert a zárak érzékenyek, könnyen kinyilhatnak.
mentőautó érkezik a Select vendéglő elé le is teszem a csibészt. a 6-os rekeszbe csak úgy árad be a fény szinte érzem milyen jól csinálja és lesem az ácsorgókat vajon hagynak-e szellemlenyomatot a bejárat közelében. TUDOM hogy sikerült úgy az expo mint az elképzelés.
lelkes továbbállásom újabb fotóra késztet, leteszem a csibészt, fényképezés indul, boldog vagyok. a kamera elé lép egy rendőr és kérdi mit csinálok ezzel a dobozzal. a másik a hátam mögött inkább csak figyel én pedig magyarázom az alapelveket hátha azonnal meg is érti. nem értette meg.
kéri a személyi igazolványt, hát az éppen az ünnepi dzsekimben, az pedig a frissen mosott Ladámban hever tiz percnyi járásra. a hátam mögötti lelkes rendfenntartó felszólitott, menjek fel a járdára mintha teljes forgalom lenne érvényben na persze az autók már több órája ki vannak tiltva... na jó na, öt perc múlva az igazán kedves, magas, jóképű őrzőm megkér menjünk a Szuper üzlet huzatmentes beugrójába ahol megpróbáltunk baráti beszélgetést folytatni amit igazából Csimi barátom zavart meg... intem neki hogy a kamerám miatt (visszajelez hogy tökös amit csinálok) házi őrizetben vagyok biccentve az éppen elfordult új ismerősöm felé, erre Ő beinti hogy megy a G pubba inni... KÖSZÖNÖM szépen éppen épen
újabb kérés, megjegyzem semmi kifogásom nincs a rendőr ellen, tényleg, igazán úriemberként viselkedett, menjünk a Modern Üzleti Tudományok Főiskola árnyékába hiszen ez a napsütés nemcsak a fotósoknak árt. ott alkalmam adódott megkérdezni miért várunk, hiszen telefonálok és a fiam öt percen belül hozza az igazolványt. inkább nem, várunk még egy kicsit aztán meglátjuk. meg is láttam egy csapat rendőrt civilben ahonnan hozzám lépett egy fiatalember, még be sem mutatkozott már láttam az arcán felismerte miről van szó. két nyelven köszönt két nyelven viszonoztam és három másodperc alatt tisztáztuk a csibész dolgát. ezután bekerültem a kis notesz egyik túljegyzetelt oldalának aljára és távozhattam.
megjegyzem azoknak akik csibész formájú kamerákkal fotóznak tömegben a helyes megnevezés románul APARAT FOTOGRAFIC RUDIMENTAR amit a fiatal hadnagytól tanúltam a fentiekben leirt szerencsés helyzetben
sok sikert, szép napsütést, napsütésben ellenfényt, ellenfényben árnyékot, árnyékban hideg sört kivánok most is ahogy éppen elolvastátok

Flórián Csaba

3 megjegyzés:

  1. Na látod, látod?! Gondoltam, hogy egyszer valakinek szemet szúr a ténykedésed.:-))
    Szegény rendőrök gondban lehettek mikor megmondtad, hogy az egy lyukkamera és fénykép készül vele.

    VálaszTörlés
  2. írónak sem vagy gyenge:)
    jó lenne ezt a Csimit ráncba szedni egy kicsit, valamikor egész jól fotózott

    VálaszTörlés
  3. Romániában sok mindenben elsők vagyunk, így hát a rendőrség is élen jár túlbuzgóságban: eltelt egy kis idő a lyukkamera felfedezésétől, de a világon szerintem te vagy az első lyukkamerás fotós, akit a „letartóztat” a rendőrség, ezen jót röhögök azóta is :))).

    VálaszTörlés